داستان کوتاه فیلم کوتاه انصراف

آغاز به کار هیات داوران پنجمین دوره جایزه داستان‌نویسی ارغوان

آغاز به کار هیات داوران پنجمین دوره جایزه داستان‌نویسی ارغوان

احمد پوری، عضو هیات داوران جایزه داستان‌نویسی «ارغوان» همزمان با آغاز به کار هیات داوران این جایزه، ارزیابی خود را از آثار رسیده به پنجمین دوره جایزه «ارغوان» بیان کرد.

به تازگی هیات داوران پنجمین دوره جایزه داستان‌نویسی «ارغوان» کار خود را آغاز کرده است.

احمد پوری، داستان‌نویس، مترجم و مدرس داستان‌نویسی، امسال نیز همچون دوره‌های گذشته به عنوان یکی از اعضای شورای داوری، با این جایزه همکاری دارد.

او در گفتگو با دبیر خانه این جایزه اضافه شدن بخش برنده برندگان را که ویژه برگزیدگان دوره های پیشین این جایزه است، بسیار مثبت ارزیابی کرد.

او معتقد است که اضافه شدن بخش برنده برندگان به پنجمین دوره جایزه ارغوان، سبب شده این دوره در قیاس با دوره‌های پیشین، تفاوت مثبتی داشته باشد.

پوری گفت: ارزیابی روند پیشرفت برندگان چهار دوره قبلی جایزه و بررسی رشد کار آنان ، نتیجه مثبتی بود که با اضافه شدن این بخش مشخص شد. خوشبختانه از نظر من و دیگر همکاران شورای داوری، سطح داستان‌ها در بخش برنده برندگان بسیار بالا رفته است و این پیشرفت به صورت چشمگیری دیده می‌شود که همه داوران از این بابت بسیار خوشحال هستند.

او در عین حال ادامه دارد: ولی واقعیت این است که آثار رسیده به بخش اصلی جایزه را ضعیف دیدم که این موضوع جای تامل و بررسی دارد. چراکه قبلا دست‌کم از نظر معیارهای شخصی من سطح کیفی داستان‌ها به این شکل نبود اما امسال این تفاوت در ارزیابی شخصی من محسوس بود.

پوری در پاسخ به این پرسش که جایزه «ارغوان» در این چند سال چقدر در میان جوانان علاقه‌مند به داستان‌نویسی شناخته شده است، توضیح داد: به دلیل ارتباطاتی که در کلاس‌های مختلف داستان‌نویسی و دوره های آموزشی متفاوت با جوانان دارم، می‌توانم با اطمینان بگویم هم اکنون نام «ارغوان» به عنوان یک جایزه داستان‌نویسی کاملا جا افتاده و این خوشحال‌کننده است.

این داستان‌نویس و مترجم در پاسخ به پرسشی درباره تداوم بخش «برنده برندگان» در دوره‌های بعدی این جایزه نیز گفت: درباره این موضوع شک دارم. بهتر است که این بخش هر چند سال یک بار در کنار بخش اصلی برگزار شود.

لازم به یادآوری است که برگزیدگان پنجیمن دوره جایزه داستان‌نویسی «ارغوان» هفته سوم خرداد ماه معرفی خواهند شد.